خون آشام

خون‌آشام (به انگلیسی: Vampire) در افسانه‌ها و خرافات مردم اروپا، موجودی زنده‌است که شب‌ها از گور بیرون آمده و برای تغذیه خود از خون مردم می‌مکد. در این تخیلات، خون‌آشام‌ها دندان‌های نیش‌بلندی دارند که با آن‌ها از گردن زندگان خون می‌مکند، و معمولاً دارای قدرت‌های فوق بشری از جمله زندگی جاوید هستند. در داستان‌های زیادی خون‌آشام‌ها مردم را به بردگی می‌کشند و خود آنها را نیز به خون‌آشام تبدیل می‌کنند. رسم بر این است که برای دور کردن خون آشام‌ها طلسمهای ویژه‌ای استفاده شود. برای کشتن او باید سرش را از تن جدا کرد و میخی بلند را به قلب او فرو کرد.قصه خون آشامها به شکل امروزی در قرن شانزدهم و از بالکان پا گرفت.در قرن هفدهم مسافرانی که از بخش مرکزی اروپا می آمدند افسانه های هولناکی از موجودات خون آشام و خبیث نقل میکردند.وحشت خون آشامها در مجارستان قرن هجدهم آنچنان گسترش یافت که هیئتی از طرف دولت مجارستان مسئول بررسی موضوع شد.

بسیاری از نویسندگان قرن نوزدهم مانند گوته، بایرون و بودلر قطعاتی درباره ی خون آشامها به رشته ی تحریر در آوردند.نمایشهایی در این زمینه نوشته و اجرا شد.در آلمان اپرایی نیز بر صحنه آمد.

خون‌آشام‌ها از باورهای خرافی به ادبیات کلاسیک و نوین جهان وارد شده‌اند و امروزه کتاب‌ها و فیلم‌های فراوانی با داستان‌های متفاوت در مورد آنها ساخته می‌شود. مشهورترین شخصیت خون‌آشام در عرصهٔ ادبیات،دراکولا نام دارد که زادهٔ ذهن برا استوکر نویسندهٔ بریتانیایی است.

در ۱۸۹۷ برام استوکر دراکولا را نوشت.قصه گوتیگی بر مبنای وحشت و خون!که شهرت کنت دراکولا را عالمگیر کرد.استوکر کنت دراکولا را بر مبنای شخصیت پرنس منفور رومانی که در قرن پانزدهم می زیست و اعمال خلاف اخلاق و دیگر آزاریهای ترسناک او معروف بود نوشت.او خون دشمنان خود را می نوشید و آنها را به قتل می رساند.لقب او دراکولا به زبان رومانیایی معنای فرزند شیطان را میدهد.

 

جواب علمی به این سوال منفی است. ویژگی بارز و اصلی خون آشام ها آن گونه که در افسانه ها و باور های عامه می گویند این است که خون آشام ها موجوداتی انسانی (یا حداقل با منشا انساتی) هستند که پس از تبدیل شدن به خون آشام باید انرژی خود را از خوردن خون انسانهای دیگر به دست آورد.

اما برای اینکه خون آشام ها بتوانند وجود داشته باشند (از نظر علمی) باید تکلیفشان را با رژیم غذاییشان روشن کنند.

ساز و کار بدن انسان به گونه ای نیست که بتواند تنها با استفاده از مواد سازنده خون تغذیه کند. میزان مایعات نیز وارد جریان خون می شود تا فشار خون را متعادل نگه دارد.

نکته مهم:

اما نکته مهم این است که بدن انسان نمی تواند اجزای خودش را به عنوان غذا مورد استفاده قرار دهد و از سوی دیگر هر چیزی که به عنوان غذا مصرف می شود نمی تواند مستقیما وارد خون شود، بلکه باید ابتدا به اجزای اصلی اش شکسته شود (هضم) و سپس وارد خون شود.

اگر رژیم غذایی شما شامل خون باشد، باید حد اقل روزی یک بار مقدار زیادی خون بنوشید. این خون مستقیما به معده شما سرازیر می شود و باید در آنجا تجزیه شود. اما گنجایش یک مهده معمولی اجازه این کار را برای موجودی مانند انسان نمی دهد، فضای معدخ انسان بسیار محدود است. اکر پشه می تواند با خوردن خون به حیات ادامه دهد، به این دلیل است که حجم معده بسیار بزرگی دارد و بخش بزرگ اندام ساده او را معده اش تشکیل می دهد.

به این عکس دقت کنید! ببینید چه معده بزرگی دارد، حداقل 2 برابر اندام خودش است.

 


نظرات شما عزیزان:

!!!!!!!!!!
ساعت20:07---16 تير 1391
هیچ کس دقت کردی یه عده که از همکلاسیامون هم نیستن دارن با نظرهای....میخوان وبلاگمون رو تبدیل به وبلاگ سیاسی کنن؟!فقط بادقت به همه نظرات یه نگا بنداز
پاسخ:دقیقا بابا یارو اصلا مطلبو نمیفهمه میاد میچسبونتش به اسلام و دین و... hichkas


میو
ساعت14:49---16 تير 1391
همینطور ادامه بده اگه درمورد نویسندگان عصرحاضریاکتابهای خوب اطلاعاتی داشتی ممنون میشم برامون بذاری مرسی پیشرفتتون خیلی خوبه
پاسخ:چشم حتما منتظر باشید حتما میذارم تو وبلاگ hichkas


میم
ساعت18:57---15 تير 1391
عالی بود.
پاسخ:خواهش میکنم hichkas


خواهر بسیجی
ساعت15:17---14 تير 1391
بد نبود.ولی بازمطالب علمی جالبتری هم میشه بذارید.بازم ممنون
پاسخ:حتما سعیم رو میکنم که بهتر بشه خواستم بدونید کلمه ی دراکولا از کجا اومده و... بعدیاش ایشاا... بهتر میشه hichkas


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 14 تير 1391 ا 10:53 نويسنده : hichkas ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.